Dofinansowane przez Unie EuropejskÄ…

Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim

Projekt realizowany jest w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej, Działanie 10.5 Sprawnie funkcjonujący i zdekarbonizowany transport publiczny

 

TytuÅ‚ projektu: „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie koniÅ„skim”

 

Wartość caÅ‚kowita: 226 076 113,74  zÅ‚, w tym:

  • Wydatki kwalifikowane: 193 383 249,83 zÅ‚
    • dofinansowanie (FST) 70% - 135 367 574,87 zÅ‚
    • budżet paÅ„stwa 15% - 29 007 337,48 zÅ‚
    • wkÅ‚ad wÅ‚asny 15% - 29 007 337,48 zÅ‚
  • Wydatki niekwalifikowane: 32 693 863,91 zÅ‚

 

Okres realizacji: 16.08.2023 – 31.12.2027

 

Grupa docelowa: mieszkańcy wielkopolski wschodniej

 

Podmioty zaangażowane w realizację projekt:

  • Miasto Konin (lider projektu)
  • Gmina Miejska KoÅ‚o (partner projektu)
  • Miejski ZakÅ‚ad Komunikacji w Koninie Sp. z o. o. (partner projektu)
  • PrzedsiÄ™biorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A (partner projektu)
  • ZarzÄ…d Dróg Miejskich w Koninie (realizator projektu)

 

Cel gÅ‚ówny projektu: rozwój transportu publicznego poprzez zakup taboru zeroemisyjnego i stworzenie odpowiedniej infrastruktury w subregionie koniÅ„skim.

 

Realizowane działania:

  • Budowa zajezdni autobusowej i stacji tankowania wodorem oraz zakup 10 szt. autobusów wodorowych (MZK Konin),
  • Rozbudowa systemu informacji pasażerskiej oraz wdrożenie wspólnego biletu (PKS w Koninie SA, MZK w Koninie, Koleje Wielkopolskie),
  • Budowa parkingu przy dworcu PKP w Kole,
  • Inteligentny System Transportowy w Koninie,
  • Budowa/przebudowa dróg pieszo-rowerowych w Koninie (Al. 1 Maja, ul. ks. J. PopieÅ‚uszki)
  • Budowa wÄ™zÅ‚a przesiadkowego przy dworcu PKP w Koninie,
  • DziaÅ‚ania edukacyjno-promocyjne.

 

Efekty projektu:

  • zwiÄ™kszenie atrakcyjnoÅ›ci publicznego transportu zbiorowego przez udzielenie priorytetu przejazdu tym Å›rodkom poprzez skrócenie czasu przejazdu
    i podwyższenie punktualnoÅ›ci odjazdów,
  • zwiÄ™kszenie przepustowoÅ›ci kluczowych odcinków dróg miejskich,
  • poprawa bezpieczeÅ„stwa ruchu drogowego,
  • obniżenie kosztów transportu samochodowego przez zmniejszenie strat czasu przy przejeździe przez skrzyżowania i wÄ™zÅ‚y sieci drogowej,
  • ochrona Å›rodowiska – zmniejszenie emisji spalin, zmniejszenie haÅ‚asu,
  • zmniejszenie natężenia ruchu w obrÄ™bie Strefy PÅ‚atnego Parkowania i Miejskich PÅ‚atnych Parkingów oraz centralnych obszarów Miasta Konin,
  • zastÄ…pienie przestarzaÅ‚ego taboru nowymi, niskoemisyjnymi autobusami,
  • poprawa dostÄ™pnoÅ›ci transportu publicznego,
  • poprawa komfortu osób podróżujÄ…cych,
  • zwiÄ™kszenie niezawodnoÅ›ci infrastruktury transportowej,
  • poprawa estetyki przestrzeni publicznej.

 

Rezultatem inwestycji bÄ™dzie: zakup taboru autobusowego, rozbudowa zintegrowanych wÄ™zÅ‚ów przesiadkowych, budowa obiektów „parkuj i jedź”, budowa infrastruktury rowerowej, a ponadto zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz wzrost liczby użytkowników infrastruktury rowerowej i transportu publicznego.

 

Kontakt:

Bronisław Bryl

GÅ‚ówny KsiÄ™gowy

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A.

ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin

+48 63 242 20 11

gk@pkskonin.pl   

#funduszeeuropejskie   #funduszsprawiedliwejtransformacji

© 2024 |  PKS w Koninie S.A..
62-510 Konin, ul. Zakładowa 4
KRS: 0000245491  |  NIP: 665 000 12 89

Projekt i realizacja MYKK